• Prípravný ročník

        •  

          Prípravný ročník pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou

           

          Aké výhody so sebou prináša Prípravný ročník  pre deti s NKS ?

           

          • dieťa hravo nabieha na školský systém
          • zvyká si na školské povinnosti v prostredí hračiek
          • prípravný ročník sa počíta do povinnej školskej dochádzky
          • činnosť detí je členená ako v škole, no prispôsobená ich individuálnym a okamžitým potrebám
          • prípravný ročník je náročnejší ako škôlka, no hravejší ako škola

           

           

          Prípravný ročník s narušenou komunikačnou schopnosťou na Katolíckej spojenej škole v Nemšovej Vám ponúka komplexnú ranú starostlivosť o Vaše dieťa :

           

          • individuálna logopedická intervencia
          • celodenný rozvoj komunikačných zručností
          • zraková stimuláciu pomocou hier, cvičení, pracovných listov
          • sluchovú stimuláciu prostredníctvom hudby „šitej“ každému dieťaťu na mieru cez metódu JIAS (bližšie info – http://www.avare.sk/metodajias-sluchova-stimulacia/ )
          • rozvíjanie predmatematických a matematických predstáv – pravo – ľavá orientácia na sebe a v okolí, priestorová orientácia, odhad, poznávanie čísel, logické úlohy, matematické operácie, základné geometrické tvary ...
          • rozvíjanie grafomotoriky, jemnej a hrubej motoriky
          • fonematické uvedomovanie podľa Eľkonina – ide o originálny teoreticky zdôvodnený a prepracovaný program. Fonematické uvedomovanie je schopnosť vedome narábať so segmentami slov, uvedomiť si zvukovú štruktúru slov, identifikovať poradie zvukov reči, uskutočniť hláskovú analýzu a syntézu, a to ešte skôr, ako sa dieťa naučí čítať
          • rozširovanie predčitateľských zručností
          • bilaterálna integrácia - ide o pohybový program vychádzajúci z vývinových cvičení. V dôsledku používania tohto programu sa obvykle zrýchľuje pracovné tempo, deti alebo dospelí sú schopní vykonávať viacero činností naraz s väčšou ľahkosťou, sú schopní rýchlejšie si pospájať veci do súvislostí. Inými slovami „rýchlejšie im to páli“. Zlepšuje sa pamäť, rovnováha aj motorika, v dôsledku toho aj školské zručnosti ( www.avare.sk)
          • veľa rozvíjajúcich hier, aktivít, kreslenia, maľovania, skladania, spievania, zážitkového učenia a hrania sa
          • spoznávanie Boha, správnych morálnych hodnôt deťom prístupným spôsobom

           


           

          Prípravný ročník pre deti s poruchami autistického spektra

          Aké výhody so sebou prináša Prípravný ročník  pre deti s PAS?

          • dieťa hravo nabieha na školský systém
          • prípravný ročník sa počíta do povinnej školskej dochádzky
          • štruktúrované  a predvídateľné prostredie, ktoré mu umožní porozumieť svetu (orientovať sa v čase, priestore, vzťahoch
          • činnosť detí je členená ako v škole, no prispôsobená ich individuálnym a okamžitým potrebám
          • prípravný ročník je náročnejší ako škôlka, no hravejší ako škola

          Prípravný ročník pre deti s poruchami autistického spektra, na Katolíckej spojenej škole v Nemšovej Vám ponúka špeciálno-pedagogické pôsobenie, špeciálnymi edukačnými metódami, ktorých cieľom je ovplyvniť vývin dieťaťa tak, aby dospel na úroveň maximálne možnej nezávislosti (samostatnosti).

          • individuálny vzdelávací program
          • individuálnu logopedickú intervenciu
          • celodenný rozvoj funkčných komunikačných zručností
          • celodenné rozvíjanie sociálnych zručností a sociálneho správania
          • špeciálne edukačné metódy - metóda TEACCH a  ABA terapia
          • štruktúrovanú triedu podľa individuálnych vzdelávacích programov
          • vizualizáciu vzdelávacieho procesu
          • zrakovú a  sluchovú stimuláciu
          • rozvíjanie predmatematických a matematických predstáv
          • rozvíjanie grafomotoriky, jemnej a hrubej motoriky
          • fonematické uvedomovanie podľa Eľkonina
          • rozširovanie predčitateľských zručností
          • bilaterálnu integráciu

           

          Denný režim a rozvrh v Prípravnom ročníku v KSŠ Nemšová je navrhnutý a koncipovaný tak, aby sa deti nepreťažovali, no mali plnohodnotne využitý čas na ich plnohodnotný, primeraný vývin.

          Po dohode s rodičmi dieťaťa  sa môžeme prostredníctvom diagnostických materiálov lepšie pozrieť na oslabené čiastkové funkcie – prostredníctvom Metodiky Sindelar pri predchádzaní porúch učenia a zamerať sa na ich odstránenie. Môžeme sa sústrediť na oslabenú pozornosť a sústredenie cez Metodiku Kuprev.  

           

          Deti majú k dispozícii aj Školský klub detí a množstvo zaujímavých krúžkov cez Centrum voľného času ako súčasť KSŠ v Nemšovej.

  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje